9.HAFTA

 9. DERS KONUSU: VİZE HAFTASI

1.Öğretici içerikler

Bu hafta vize haftası olmasından dolayı ders işlenmedi. Eğitim Sorunlarına İlişkin Çözüm Önerileri Konulu Vize ödevi hazırlandı. Ödev içeriğinde;

1. Eğitim sistemini girdi (Bilgi, insan, para, bina, teknoloji), işlem (Öğrencinin bilgi, beceri, tutum kazanma süreci) ve çıktı (Yeni bilgi, beceri ve tutumla donanmış öğrenci) öğeleri ile ele alıp bu öğelere ilişkin eğitim sorunlarına ilişkin açıklamalar yapıldı.

2. Eğitim sisteminde, öğretim süreci, öğretim programı, hedefler, kullanılan yöntem ve teknikler, öğretim teknolojisi ve ölçme değerlendirme öğelerine ilişkin sorunlar açıklandı.

3. Eğitim sisteminde yer alan paydaşlara (öğretmen, öğrenci, okul müdürü, veli, hizmetli) İlişkin sorunlar açıklandı.

4. Dünden bugüne değişen yeni sorunlar olarak, Geçmişte yaşanan sorunlar ve Günümüzde yaşanan sorunlar değerlendirildi.

5. Yeni ve eski sorunlar arasındaki benzer ve farklı yönler açıklanmaya çalışıldı.

6. Gelecekte yaşanacak sorunlara ilişkin öngörüler, önleme düşünceleri ya da çözüm önerileri üzerine değerlendirme yapıldı.

7. Eğitim sorunlarına ilişkin çözüm önerileri olarak; toplumsal temelde yapılabilecekler, kurumsal temelde yapılabilecekler ve bireysel temelde yapabilecekler belirtildi.

2. İlginç bulduklarım

            Gelecekte yaşanabilecek eğitim problemi olarak; Alınacak her türlü eğitim sonucunda iş bulma olasılığının azalması ve bunun dayanağında bilginin her ortamda rahatça elde edilebilen bir durumda olabileceği, iş bulmak için ise eğitim almaktan ziyade farklı hususların göz önünde olacağı öngörüsü. Okullarda öğretmenlerin görev alanında değişme olacağı bilgiyi satandan çok öğrenciye yönlendirme ve rehberlik yapacak bir model alacağı çıkarımı. Çünkü öğrenci artık bilgiye istediği zaman ve istediği şekilde ulaşabiliyor olacak. Öğrenciler arasında bilgiye ulaşmada imkân eşitsizliği ise imkânlara bağlı olarak daha da artacak.

Korku ile oluşması beklenilen öğrenci profilinde ise çabuk unutan bir öğrenci profili oluşacak, çünkü hazır emeksiz öğrenen, sadece bir öğrenme stiline göre öğrenen öğrenci oluşacak. Öğrenme boyutu aktif olduğundan eğitim boyutu eksik kalacak. Teorik olarak konuları bilen ama sosyal ilişki kuramayan, kendini ifade etmede aciz kalan, insanı sevmeyen, sınav odaklı bir öğrenci profili oluşacak çıkarımları.

3. Katıldıklarım

Sorunların çözümü araştırmaya, incelemeye ve bir sorunun bir ya da daha fazla çözüm yolunu keşfetmeye dayanır. Eğitim ile ilgili sorunları ifade etmek ve bunlara çözüm yolları önermek kısa bir sürede ve gerçek manada yetkin olmadığımız bir düzeyde bunları ifade etmek gayet güç bir durum. Bu açıdan ödeve ilişkin daha iyi nasıl tasarlarıma ilişkin düşüncem içerik olarak değil görsel materyallerin tasarlanmasına yönelik olabilir. Bu konuda dersin daha dikkat çekici olabilmesi için Avamın alfabesi resimlerdir sözünden hareketle konuyu prezi, xmind gibi görsel içerikleri aktif olarak kullanabileceğim programların desteği ile planlar ve uygulardım.

4. Katılmadıklarım

            Bu konu itibari ile katılmadığım bir yargı olmadı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÖZGEÇMİŞ

ÖZGEÇMİŞ KİŞİSEL BİLGİLER   Adı Soyadı : Kazim ÇAKMAK Doğum Yeri ...