10.Hafta Ders Konusu: İnternet ve Uzaktan Eğitim. Uygulama olarak XMind
1.Öğretici içerikler
Dersin birinci bölümünde; İnternet ve uzaktan eğitim konusu işlendi. Dersin içeriğinde İnternet konusu
öncelikle tanım olarak işlendi. Daha sonra yararları ve oluşturduğu olası tehlikeleri
tartışıldı. İnternet tanım olarak kelime anlamı Net:ağ inter:arası internet:ağlar
arası olarak ifade edildi. Bilişim ağı yada bilgisayarları birbirlerine bağlama
olarak tanımlamalarından bahsedildi.
Sosyal İkilem belgeselinden hareketle olabilecek
olumsuz yönleri veya olası tehlikeleri tartışıldı. Keban barajı benzetmesinden
yola çıkarak internetin kontrolsüz bir şekilde çocuklarla buluşturulmasının
olası tehlikeleri anlatıldı. Bir yerde bedava hizmet varsa orada satılan yada
pazarlanan meta kullanıcının kendisidir gibi çıkarımlardan bahsedildi. Mahremiyeti
ortadan kaldırmasına değinildi.
İnternetin kullanım düzeyi bir buzdağı benzetmesi ile genelde
insanların kullandığı bölümünün buzdağının su üzerinde görünen miktarı kadar
olduğunu buda gerçek internetin çok düşük bir miktarına denk geldiğini asıl
internetin buzdağının su altında kalan kısmına benzetilen ve Dark web yada Deep
web olarak isimlendirilen bölüm olduğu bilgisi paylaşıldı.
İnternet kullanımı çeşitli örneklerle açıklandı.
Uzaktan Eğitim sürecinden bahsedildi. İnsan yalnızken kendini geliştiremez.
Ancak Öğrenen olgunluğu arttıkça öğrenen özerkliğinin de doğru orantılı olarak
artma ilişkisi anlatıldı. Otonomlaşan her türlü sistemin insanların gözünde
işsizlik olarak göründüğü anlatıldı. İnternet sembolleri, organizasyon
kısaltmaları bilgisi verildi.
Dersin ikinci bölümünde, XMind ile zihin haritası
oluşturma bilgisi öğrenildi.
2. İlginç bulduklarım
Dersin birinci bölümünde işlenen İnternet ve uzaktan eğitim konusu anlatımında geçen; Sosyal İkilem belgeseli ile
ilgili bilgiler ilginç geldi. Bir yerde bedava hizmet varsa orada satılan yada
pazarlanan meta kullanıcının kendisidir çıkarımı.
Öğrenen olgunluğu bilgisi içerisinde Oruç tutma ile
ilgili insanlar neden oruç tutar inancında işin dini boyutunun yanında felsefi
olarak açıklama kısmı içeriğinde geçen Kuvve-i Şeheviye, Kuvve-i Gadabiye ve
Kuvve-i Nutkiye ifadeleri ilginç geldi.
İnternetin kullanım düzeyi bir buzdağı benzetmesi ile genelde
insanların kullandığı bölümünün buzdağının su üzerinde görünen miktarı kadar
olduğunu buda gerçek internetin çok düşük bir miktarına denk geldiğini asıl
internetin buzdağının su altında kalan kısmına benzetilen ve Dark web yada Deep
web olarak isimlendirilen bölüm olduğu bilgisi ilginç geldi.
Dersin ikinci bölümünde geçen XMind ile zihin haritası
oluşturma bilgisi ilginç geldi.
3. Katıldıklarım
Keban barajı
benzetmesinden yola çıkarak internetin kontrolsüz bir şekilde çocuklarla
buluşturulmasının olası tehlikelerinden dolayı internetin çocuklarla
buluşturulmasında belirli ölçütlerin olması gerektiği düşüncesine katılıyorum.
Öğrenen
olgunluğu arttıkça öğrenen özerkliğinin de doğru orantılı olarak artma eğilimi
gösterdiği çıkarımına katılıyorum.
Otonomlaşan
her türlü sistemin insanların gözünde işsizlik olarak göründüğü bilgisine katılıyorum.
4. Katılmadıklarım
Bu ders itibari ile
katılmadığım bir yargı olmadı.
hocam eline sağlık çok güzel olmuş
YanıtlaSil