10.HAFTA

10.Hafta Ders Konusu: İnternet ve Uzaktan Eğitim. Uygulama olarak XMind

1.Öğretici içerikler

Dersin birinci bölümünde; İnternet ve uzaktan eğitim konusu işlendi. Dersin içeriğinde İnternet konusu öncelikle tanım olarak işlendi. Daha sonra yararları ve oluşturduğu olası tehlikeleri tartışıldı. İnternet tanım olarak kelime anlamı Net:ağ inter:arası internet:ağlar arası olarak ifade edildi. Bilişim ağı yada bilgisayarları birbirlerine bağlama olarak tanımlamalarından bahsedildi.

Sosyal İkilem belgeselinden hareketle olabilecek olumsuz yönleri veya olası tehlikeleri tartışıldı. Keban barajı benzetmesinden yola çıkarak internetin kontrolsüz bir şekilde çocuklarla buluşturulmasının olası tehlikeleri anlatıldı. Bir yerde bedava hizmet varsa orada satılan yada pazarlanan meta kullanıcının kendisidir gibi çıkarımlardan bahsedildi. Mahremiyeti ortadan kaldırmasına değinildi.

İnternetin kullanım düzeyi bir buzdağı benzetmesi ile genelde insanların kullandığı bölümünün buzdağının su üzerinde görünen miktarı kadar olduğunu buda gerçek internetin çok düşük bir miktarına denk geldiğini asıl internetin buzdağının su altında kalan kısmına benzetilen ve Dark web yada Deep web olarak isimlendirilen bölüm olduğu bilgisi paylaşıldı.

İnternet kullanımı çeşitli örneklerle açıklandı. Uzaktan Eğitim sürecinden bahsedildi. İnsan yalnızken kendini geliştiremez. Ancak Öğrenen olgunluğu arttıkça öğrenen özerkliğinin de doğru orantılı olarak artma ilişkisi anlatıldı. Otonomlaşan her türlü sistemin insanların gözünde işsizlik olarak göründüğü anlatıldı. İnternet sembolleri, organizasyon kısaltmaları bilgisi verildi.

Dersin ikinci bölümünde, XMind ile zihin haritası oluşturma bilgisi öğrenildi.

 

2. İlginç bulduklarım

Dersin birinci bölümünde işlenen İnternet ve uzaktan eğitim konusu anlatımında geçen; Sosyal İkilem belgeseli ile ilgili bilgiler ilginç geldi. Bir yerde bedava hizmet varsa orada satılan yada pazarlanan meta kullanıcının kendisidir çıkarımı.

Öğrenen olgunluğu bilgisi içerisinde Oruç tutma ile ilgili insanlar neden oruç tutar inancında işin dini boyutunun yanında felsefi olarak açıklama kısmı içeriğinde geçen Kuvve-i Şeheviye, Kuvve-i Gadabiye ve Kuvve-i Nutkiye ifadeleri ilginç geldi.

İnternetin kullanım düzeyi bir buzdağı benzetmesi ile genelde insanların kullandığı bölümünün buzdağının su üzerinde görünen miktarı kadar olduğunu buda gerçek internetin çok düşük bir miktarına denk geldiğini asıl internetin buzdağının su altında kalan kısmına benzetilen ve Dark web yada Deep web olarak isimlendirilen bölüm olduğu bilgisi ilginç geldi.

Dersin ikinci bölümünde geçen XMind ile zihin haritası oluşturma bilgisi ilginç geldi.

 

3. Katıldıklarım

    Keban barajı benzetmesinden yola çıkarak internetin kontrolsüz bir şekilde çocuklarla buluşturulmasının olası tehlikelerinden dolayı internetin çocuklarla buluşturulmasında belirli ölçütlerin olması gerektiği düşüncesine katılıyorum.

          Öğrenen olgunluğu arttıkça öğrenen özerkliğinin de doğru orantılı olarak artma eğilimi gösterdiği çıkarımına katılıyorum.

        Otonomlaşan her türlü sistemin insanların gözünde işsizlik olarak göründüğü bilgisine katılıyorum.

 

4. Katılmadıklarım

            Bu ders itibari ile katılmadığım bir yargı olmadı.

 


XMind ile zihin haritası oluşturma öğrenildi.


1 yorum:

ÖZGEÇMİŞ

ÖZGEÇMİŞ KİŞİSEL BİLGİLER   Adı Soyadı : Kazim ÇAKMAK Doğum Yeri ...