13.Hafta Ders Konusu: Çeşitli Nitelikteki Öğretim Gereçlerinin Değerlendirmesi
1.Öğretici içerikler
Eğitimde ölçme ve değerlendirme bilgisi ile öğretim materyallerinin değerlendirmesine ilişkin kuramsal bilgiler öğrenildi. Öğretim materyallerinde değerlendirme formları öğrenildi. Ölçme ve Değerlendirmenin ne olduğu öğrenildi. (Değerlendirme; sistemin devamlılığını sağlayabilmek ve sistemin çıktılarına bakarak işleyiş hakkında bilgi edinmek, karara varabilmek için yapılan çalışmalardır. Ölçme ise gözlem sonuçlarının sayı ve sembollerle ifade edilmesidir). Değerlendirmenin genel ve özel amaçları hakkında bilgi sahibi olundu.
Öğrenmenin bilgi, beceri ve duygu boyutları görsel olarak anlatıldı ve öğrenmede tüm boyutların dikkate alınması gerektiği öğrenildi.
Materyal değerlendirmesinin süreç değerlendirmesi (uzman, birebir ve pilot) ve ürün değerlendirmesi olarak iki şekilde olduğu öğrenildi.
2. İlginç bulduklarım
Öğretmenin kendisi bir öğretim öğesi olarak öğretim materyalidir. Eğitim; girdi, süreç, çıktı ve kontrol (değerlendirme) öğelerinden oluşan bir sistemdir. Eğitimde sistem çıktıları istendik ve yeterli düzeyde davranışların olmasının yanı sıra istendik ve yetersiz düzeyde davranışlar yada istenmedik davranışlarda olabilir.
Öğrenmenin bilgi, beceri ve duygu boyutlarının görsel olarak anlatılması ilginç geldi.
İnsan öğrenmelerinin rizomatik yapıya hiyerarşik yapıdan daha uygun olduğu bilgisinin anlatımı ilginç geldi.
3. Katıldıklarım
Öğrenmenin bilgi, beceri ve duygu boyutlarının olduğu ancak genelde bilgi boyutuna ağırlık verildiği bu durumun beceri ve duygu boyutunu görmemizi engellediği oysa öğrenmenin tüm boyutları dikkate alacak şekilde yapılması gerektiği bilgisine katılıyorum.
4. Katılmadıklarım
Bu ders itibari ile katılmadığım bir yargı olmadı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder