5.DERS KONUSU: QUİZİZZ HAZIRLAMA
1.Öğretici
içerikler
Dersin birinci bölümünde Quizizz de sunu ve soru-cevap
tekniği ile çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri konusu işlendi. İkinci
bölümünde Quizizz de sunu ve soru-cevap tekniği ile Edgar Dale’nin Yaşantı
Konisi işlendi. Dersin üçüncü bölümünde Quizizz hesabı oluşturma ve quizizz de
ders anlatımı bilgisi öğrenildi.
2. İlginç bulduklarım
Dersin birinci bölümünde işlenen çeşitli öğretim
teknolojilerinin özellikleri konusu içeriğinde geçen; İletişim sürecinde kaynak
ile alıcı arasında etkileşim olup olmadığını belirleyen ortak yaşantı alanı
kavramı ilginç geldi.
Eğitim Teknolojisinin İlkeleri çok fazladır ancak
bunların içerisinde ön plana çıkan iki temel ilke var bunlardan bir tanesi
Hedefler (materyalin hedeflere ne kadar uygun olduğu) ve en önemli ilke budur.
İkincisi ise İşgörenler (Materyalin öğrenci düzeyine ne kadar uygun olduğu)
bilgisi.
Araç-gereç kavramları ve bu kavramlar arası ilişkiler.
Edgar Dale’nin Yaşantı Konisi; Yaşantılarla kavramların
oluşumu arasındaki ilişkilerden yararlanarak, Öğrenme sürecine ne kadar fazla duyu
organı katılırsa o kadar fazla öğrenmenin olduğunu ve öğrenmenin o kadar daha
fazla kalıcı hale geldiğini ifade eden çalışma.
Dersin üçüncü bölümünde geçen Quizizz hesabı oluşturma
ve quizizz de ders anlatımı bilgisi
3. Katıldıklarım
Kahoot ta sorular yönetici kısmında yani tahtada ya da
projeksiyon ile yansıtılan bölümde görülmektedir. Quizizz de ise yönetici
bölümünde sadece yarışmacıların hangi soruda oldukları ve puanları gibi
bilgiler görülmektedir. Sorular her öğrencinin bilgisayarı ya da cep
telefonunda göründüğü için her öğrencinin cevap süresi farklılık
gösterebiliyor.
Bu uygulamada da yine hızlı cevaplanan soruların puanı
da yüksek oluyor. Fakat her öğrenci kendi istediği sürede cevapladığı için
soruları daha dikkatli bir şekilde inceleyip düşünme fırsatı bulabiliyor.
Bundan dolayı bu uygulamada doğru cevap sayısı birinci olmak için önemli hale
geliyor. Kahoot ta ise daha soruyu tam okumadan yarışma hırsı ile yanlış
işaretleyen çok oluyordu bu uygulama sayesinde bu sorun çözülmüş oluyor.
Öğrenciler doğru cevap verdiklerinden ek özellikler
veren simgeler kazanıyorlar ve bir sonraki soruda bu özellikleri
kullanabiliyorlar. Örneğin bir simgenin görevi süre uzatma bu simgeyi
kazandınız ve bir soruda takılıyorsunuz bunu kullanıp sorunun standart süresini
uzatabiliyorsunuz.
4. Katılmadıklarım
Bu ders itibari ile
katılmadığım bir yargı olmadı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder